Příběh ateliéru

30.09.2013 12:01

Institut módní tvorby založila v roce 2010 Klára Haunerová a již sedmým rokem nabízí jedinečné kurzy výhradně se zaměřením na fashion design a marketing. Vyučující lektoři jsou odborní pedagogové a oděvní návrháři vedoucí vlastní značky. Základní výukový program je rozdělen podle úrovně pokročilosti na BASIC (naprostí začátečníci), MEDIUM (pokročilí) a PROFI (poloprofesionálové). Předměty výuky se liší a zmíněné tři stupně kurzů na sebe plynule navazují. Základní předměty výuky pro stupeň BASIC: módní kresba, kreativní střihy (draping), realizace modelů pod dohledem návrháře, exkurze, fashion talk, fashion marketing a management. V nabídce dále nabízíme klasické šití, rozšířenou výuku módní kresby, kurzy střihů a intenzivní fashion programy pro mimopražské. Krom již zmíněného nabízíme řadu workshopů a seminářů, které pořádáme ve spolupráci s externími lektory (hosté) a doplňují tak naši stálou nabídku kurzů. 

Jak to celé vzniklo?

Za celou myšlenkou založení kurzů oděvní tvorby stojí módní designerka Klára Haunerová. O jejích začátcích podnikání a nápadu založit si oděvní ateliér s širokou nabídkou kreativních kurzů se dozvíte právě zde:

Jak a kdy vznikl nápad na pořádání kurzů oděvní tvorby?
Myšlenka založení kurzů oděvní tvorby přišla úplnou náhodou. 3 roky zpět jsem studovala na Západočeské univerzitě fashion and shoe design pod vedením paní Doc. Krbcové. Po půl roce jsem jsem ovšem zjistila, že studium mi nic nepřináší a pro vlastní kreativní tvorbu není čas. Rozhodla jsem se studium fashion designu „praštit“ a založila jsem autorskou značku Clarisse. Pod touto značkou jsem tvořila originální modely na speciální příležitosti – především společenské oděvy. Ovšem živit se v Čechách jako oděvní designér není jednoduché. Nastaly problémy s financemi a tak jsem si po večerech přivydělávala výukou klasického šití. Živit se jako módní návrhářka v ČR je hodně obtížné, obnáší to hodně energie a pokud nemáte dobré kontakty do vyšších kruhů, je téměř nemožné vydělávat dobré peníze.

Jaká cesta předcházela tomuto nápadu?

Abych se přiznala, nikdy jsem neměla v úmyslu založit si kurzy oděvního designu. Nikdy by mě to ani nenapadlo. Vše se to tak seběhlo a najednou jsem zjistila, že učím od rána do večera a nestíhám uspokojit poptávku!

Bylo to tak…v roce 2009 jsem pracovala na pozici visual merchandiser pro německý řetězec Van Graaf, ale po půl roce jsem zjistila, že mi tato práce nedává nic nového. Začala jsem se koukat jinde, ale pracovní pozice pro módního návrháře v ČR téměř neexistují. Rozhodla jem se tedy pustit do vlastního podnikání. Nejprve jsem rok zkoušela uspět pod svou značkou Clarisse, ale z té se později stalo jen hobby. Pak mě napadla myšlenka učit klasickému šití.  To mě bavilo, učila jsem v tomto období sama a našla si  díky tomu spoustu přátel z řad svých prvních studentů.  Na šití se mi hlásilo více a více lidí a když už byla situace neúnosná a musela jsem zájemce  odmítat, rozhodla jsem se pronajmout větší prostory a posunout se z domácího šití na úroveň fashion designu.  Nakonec jsem pro veliký zájem musela hledat další lektory pro uspokojení poptávky. Pak už se otevíraly další a další kurzy s nejrůznějším zaměřením. Šlo to postupně, situace mě donutila se neustále rozšiřovat a rozšiřovat program.

Co je Tvou hlavní myšlenkou pro to, čemu se věnuješ?

Smyslem mé práce je vzdělávat smysluplně mladé lidi v oblasti fashion designu a fashion marketingu. Prošla jsem řadou škol  v Čechách i v zahraničí a snažím se získané poznatky uplatňovat v ateliéru. V Čechách stále chybí kvalitní výuka srovnatelná se zahraničím. Mým cílem je, aby z našeho ateliéru odcházeli talentovaní lidi s nadšením pro módu a  hlavně aby se dokázali uplatnit na mezinárodní scéně.  K tomu samozřejmě potřebují vzdělání, zkušenosti a v neposlední řadě kontakty. My jim poskytneme potřebné znalosti a předáme naše získané zkušenosti. Poté už je na nich, jakou cestou se vydají.

 

Celý článek najdete na stránkách www.prastimedotoho.cz